søndag 14. august 2011

Når mannen er ute av huset

Så var endelig lørdag d. 13.august kommet. Kim skulle til svendegilde/indflytterfest i Skjern, så jeg hadde arrangert med et par venniner at vi skulle male stuen!!

Stuen min har irritert meg i riktig lang tid, jeg har ikke kunne slappet av, fordi jeg bare syntes den har vært rodete, ting hang ikke sammen. Jeg hadde prøvd i lang tid, ommøblering osv, noe som egentlig bare har resultert i mer uorden og rot! Samtidig begynte veggene og loftet og irritere meg også, for etter de to år, har det blitt noen spiker hul ol, og veggene var bare "falmet" og i mine øyne så de bare skitten ut!

Samtidig har vi jo andre prosjekter her hjemme, som barnerommet, igjenmuring av dør osv osv, så maling av stue var ikke noe som er min bedre halvdels priotet forståeligt nok. Derfor så valgte jeg ikke å si noe til han, så han ikke fikk stress, og trodde jeg skulle bruke mange penger, og at jeg bare vil søle maling over alt! (bare fordi jeg EN gang klarte å søle litt maling, har jeg aldri fått godtroen tilbake.. hehe) Pluss at jeg godt kan li å overraske :)

Men så har jeg to gode venniner som ikke hadde noe i mot å hjelpe, så med en gang Kim endelig kom ut av døren lørdag stod de her klar i malertøj, også gikk vi ellers i gang med å rydde plass og spartle. Vi var jo tre stykker og hvor var vi effektive. Stuen tok ikke halvparten så lang tid som vi trodde, så vi fortsatte med kjøkkenet :)

Klokken bikket midnatt og Karina og jeg gikk rundt og satt ting på plass. Men jeg hadde aldri klart det uten Karina, hun ga så mye inspirasjon og ting som jeg egentlig ikke likte, ble plutselig pene, og fikk en sammenheng.

Godt over midnatt bestemte vi oss for å male gangen også. Hehe.. Det ble så det siste den aftenen.


Her er før bilde av stuen! Stygg og irriterende!


Alt er komt ned og vi er i full gang. Gitte her med vinduscarmen.


Her for å indikere, Ja det var hvit før, men se hvor hvit det kunne bli!!


Karina og Gitte i full gang! Jeg er så utrolig takknemlig for at de gad å hjelpe! Jeg kunne aldri klart det uten dem!!


Jeg var også i full gang. Arbeidsbuksene mine passer ikke helt lenger, men.. Hehe..



Også endelig ble vi ferdig. Jeg er kjempe fornøyd med slutt resultatet!



Har også endelig fått min kontor hjørne i enden av kjøkkenet!


Min bilde vegg, og min skjenk! Den holder enda, den var jo en gang i sånn stygg tre farge. Så var den malet i sort glans maling, før jeg nå har malt den hvit å kjøpt nye håndtak :)



Enda et bilde av min flotte stue :) Planen er å kjøpe noen fler av de hvite rammene som er over sofaen :)

Så en stor takk til Karina og Gitte som var så snille og hjelpe!


2 kommentarer:

  1. såå fint du he det!:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Gabrielle :) Det hjelper iallfall litt på det! hihi...

    SvarSlett