onsdag 11. april 2012

Phillip, 5mnd kontroll

I dag var vi hos legen til 5 månders kontrol og vaksine.
Det gikk egentlig veldig fint, han vejer nå næsten 9500gr! ..og er hele 70 cm lang! Heldigvis bekreftet legen det jeg hadde litt på fornemmelsen. For jo han veier jo en del, men han er også en del lengre enn gjennomsnittet så mht vegt og lengde var det fint. Han er jo også kun 5 månder så alt kans skje mht vegt og lengde!
Vaksinen gikk OK, han sprællet jo en del med bena da hun stakk ham første gang så sprøyten gikk ut så hun måtte stikke ham en ekstra gang stakkar! Moren liker ikke å se sønnen sin skrike slik, men det gikk heldigvis fort over. Nå må vi bare se om han får noen reaksjoner som feber i kveld, for det gjør jo desverre mange. Men han reagerte ikke noe på 3mnd vaksinen så vi krysser fingre!



I går prøvde vi også å gi ham hjemmelavet potet og gulerotmos! Det var ikke en suksè! Først trodde jeg at han fikk noe i halsen fordi han ble ved med å hoste sånn som om noe var i halsen, så jeg dunken at han ryggen og løftet han også opp. Men han fikk puste så jeg fant ikke helt ut av det. Nåeh, men jeg gav ham litt vann og det gikk over, gav han en ny skje og det samme skjedde igjen. Vi fant fort ut av at det var rett og slett fordi han ikke likte det! Så han prøvde å hoste det opp igjen og lavde derfor også "brekk" fornemmelser! Puha et værre rot. Lavde så en normal porsjon risgrød og prøvde å ta litt av mosen på der, men det fant han fort ut av. Puha, et værre rot, men får vel bare prøve flere ganger?

Noen som vil dele noen erfaringer?:)

Ukokt gulerot som han kan få tygge litt på elsker han!

(...meg og Kim fikk også derfor potet- og gulerot mos i går, og jeg syntes det smagte kjempe godt, hvorfor har vi ikke putet noen gulerødder opp i før når vi har lavet potetmos, så blir det jo også plutselig lidt sunnere spurte jeg Kim. Hehe..)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar