fredag 16. mars 2012

Babyer og grøt

Phillip liker risgrøten sin, også pleier jeg å ha en skje eller to med fruktmos i, fortiden er det sveske/pære mos. MEN det går så fint når vi begynner å spise, men ganske fort begynner han å bli hissig...
Han spiser grøten men skriker samtidig og fekter litt.. så han er sulten. Jeg lurer på om det er fordi at han må "vente" vær gang jeg tar skjeen ut får å ta noe nytt på skjeen liksom? For han vil bl.a gjerne selv holde skjeen ol... Når han drikker flaske så er han jo vant til at det kommer hele tiden, uten venting, helt til han er mett?


Er det noen andre som opplever det samme som meg?


..så av og til blir det noe griseri før vi er ferdige.. hehe..



2 kommentarer:

  1. Åh for et utrolig herlig bilde!

    Gutten min på nesten 8 mnd har vært veldig vanskelig med grøtspisingen siden han var 7 mnd. Men virker ikke som om han blir irritert fordi han vil vente, for han vil nemlig ikke ha maten sin :/ Når jeg setter han ned i stolen er han blid og fornøyd og åpner munnen med en gang. Men etter første skjeen blir han bare sint og skriker uannsett hva jeg prøver på. Vet ikke helt hva det er, men når faren hans gir han mat, DA er alt greit.Håper han vokser det av seg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      ååh, ja det er litt irriterende, for det er liksom når han blir alt for hissig og umulig å gå grøt jamen så blir det jo bare flaske med melk.. han skal jo videre med maten liksom. haha.

      Slett