torsdag 15. mars 2012

Shoppeholic

Hei, jeg heter Charlotte, er 25 år og er shoppeholic (...hei Charlotte)........

Huff, jeg skal liksom spare penger osv, men jeg klarer ikke å la vær med å kjøpe små ting! Jeg "klarer" å la vær med å kjøpe ting som er "billig" (..eller kanskje ikke, les litt lengre nede), MEN når de kun koster 20-, 30-, 40-, 50dkk, tenker jeg jo "det er billig, det er jo ikke mye så det har jeg jo råd til".
JA det er billig, MEN når du hele tiden tenker sånn, så blir det mange penger!

I går skulle jeg bare en tur opp i "byen" å hente noen ting, men ente jo opp med å gå innom de butikkene vi nå har, jeg ente til og med helt ute i den andre byen, fordi jeg fikk en idè om at jeg skulle ut å se på Røde Kors møbelutsalg (de har kun oppe to dager i uken). Så jeg gikk hjemmenfra ca kl 1200, og var hjemme kl 1530(!)..og de som har vært her vet at Bramming ikke er stort!

Nåeh, men jeg fant jo mange ting jeg, og alt til under 50dkk! Så da jeg fant tingene tenkte jeg jo 40dkk det er jo ingenting, det kan jeg undvære, men alle tingene jeg kjøpte i går ble jo mange penger :(



Søte fuglebadet til 39dkk, det kunne jeg ikke stå for, esken med fire skuffer syntes jeg jo var super smart til å ha på mitt lille "kontor", så alle små tingene ikke ligger over alt på skrivebordet, "tøflene" til Phillip til 69dkk, jeg hadde jo sett på de lenge, og nå var de på halvpris! Havebordet som jeg fant i Røde Kors til 50dkk, jeg leter egentlig etter et andet, trodde kanskje det gikk, men det passet overhodet ikke fremme foran døren, så nå står den på terrassen..
Pluss jeg fant et brett spill til 30dkk i Røde Kors "ja, det var billig, og vi liker jo å spille, og brettspill er jo kjempedyrt ellers" overbeviste jeg meg selv om... Pluss (!) jeg kjøpte "Billed Bladet", fordi "Bodyguard" filmen fulgte med, og jeg lenge har hatt lyst å se den, men har misset den vær gang den ble visst på TV.

Ja dere kan jo selv regne sammen hvor mye jeg klarte å bruke...


...også enda et problem! Når jeg nå også har gått lenge å lettet og siklet etter noe, og jeg så endelig finner det, og i mine øyne også er billig (iallfall billigere enn jeg tror) får jeg helt stress på. For jeg bare ha det. Også klarer jeg på ett eller andetvis å finne pengene til det..

Som i dag...... Jeg fant Kanin bolero! ...til......400dkk.........



...jeg går jo hjemme på barsel/permisjon, hva kan man finne på da? Alt koster jo penger... Bensin, en tur inn til byen skal man jo også gjerne ha noe å drikke, svømmehall... Jamen altså!!! Blir gal!

Hater penger... Rasmuss Seebach synger "Hvorfor går vi rundt og tror det er så vigtigt
At lave den million ?
Du ka' få masser af succes, men hvad det værd?"

Vet du hva Rasmuss, jeg tror faktisk jeg kunne blitt en del lykkligere visst jeg bare tjente den ene million! ....trenger ikke mange millioner, men bare en million!

Charlotte

NB! Mamma leser nok dette, og går sikkert i panikk, så bare til informasjon, jeg har ikke overtrukket kontoen, jeg mangler ikke penger, jeg må bare ta meg litt sammen! Vil bare gjerne gå med litt overskudd i måneden, i stedenfor alltid i 0!





1 kommentar:

  1. Fuglebadet er kjempesøtt Charlotte! Du klarer å finne noen skatter du:) Drømmer om større plass her hjemme..og 1 million;)

    SvarSlett