mandag 14. februar 2011

Copenhagen days

Dag 1. Lørdag.

Vi sov rigtig dejligt på hemsen til Jan og Gitte med utsikt direkte opp i stjerne himmlen, og fikk en veldig koselig og deilig frokost før vi ga en klem til dem alle tre og sa takk for oppholdet, og vi ville gjerne komme igjen. Alle tre er også selvfølgelig hjertlig velkommen hjem til oss.

Vel inne i København fant vi hotellet våres rett over gaten for Østerport station. Hyggelig personal møtte oss, og rommet var veldig koselig. Dersom oppholdet skal være i en veldig romantisk sammenheng er det nok ikke det hotellet dere skal velge. Rommene er som sakt veldig koselig, men usikten er på bakeniveuet så folk lett kunne kikke inn (så det var nok desverre et par som fikk sett meg i undertøy), og på andre siden av hotellet var usikten direkte på togene så kom inn. Så som annmeldelsene jeg hadde lest (etter at vi reserverte hotellet) stemte, man hørte veldig godt togene når de kom inn. Men vi trakk for gardinene og lattet som om det var torden uten for, og da ble det straks veldig koselig innenfor. Haha. Jeg elsker og ligge inne under en god dyne mens det blåser, tordner og regner uten for :)

Vi dro inn til "Strøget" i København. Jeg fant en av mine yndlingsbutikker som jeg alltid er innom når jeg er i London, nemlig NEXT. Der fikk jeg kjøpt 2 BHer ;) (De ble veldig godt mottatt om kvelden:) ). Og en helt neutral grå genser, men jeg falt pladask for den da jeg har blitt veldig glad i grå farver, og heller vil pynte meg med smykker og armbånd.  Ellers gikk vi en tur igjennom gatene, men det var en stille og rolig tur, vi var ikke komt der over for å shoppe, men for hyggens skyld. Derutover har København bl.a butikkene Topshop og Mansoon som jeg er innom vær gang jeg er i London.

(det ble desverre ikke tatt så mange bilder denne gangen, så dette er fra sist gang vi var i København på "Strøget" på Amager Torv)

I København kan man også stå utenfor butikksvinduet og se folk bli tattovert.Og lørdagen kunne man til og med få en gratis tattovering!

Den største feilen jeg nok gjorde på turen var å gå innom Mulberry! Så utrolig mange flotte vesker, jeg ELSKER dem. Vil jeg noen gang få penger til å kjøpe meg en slik veske? Jeg kjente et stikk av misunelse mens jeg kikket litt rundt forbi og så den ene etter andre veske ble fint pakket inn i flott "nett" med silkepapir rundt og en flott boks. Jeg har så lyst å bare spør: Hvordan har du råd til den veska? Jeg vil også ha! Jeg kikket litt rundt, mens jeg så usynlig som mulig senket hode og listet meg ut av butikken så ingen skulle se hvor vondt og misunlig jeg var.

Etter en tur opp og ned "Strøget" og en lille Sandwich dro vi tilbake på hotellet for å slappe av og ta en dusj før vi skulle ut igjen. Vi klarte begge to å sovne i en time, før vi kom oss i dusjen og pyntet oss litt. Vi hadde bestemt oss for at vi gjerne ville spise på Hard Rock Cafe, og jeg gledet meg. Vi hadde vært innom Cafeen før på dagen for å bestille bord, men det kunne man ikke. Da vi så kom der om kvelden var det 45 min (!) ventetid. Jeg kunne ikke la vær med å bli litt irritert. Jeg hadde gledet meg sånn, og ikke kunne vi bestille før på dagen. Og akkurat det samme skjedde sist gang da vi skulle spise på cafeen i London!

Vi hadde så heldigvis sett et annet sted vi kunne tenke oss, så det ble en restaurant ved siden av kinoen i København. De hadde times buffet, med drikke (brus, vin og øl)  og softice til dessert til 229 DKK. Dvs at du har en time til å spise og drikke det du vil, og dersom de vil utvide tilbudet, kan du betale ekstra pr halvtime. Jeg har prøvd dette før, jeg vil ikke anbefale dette tilbudet dersom man er mange, og snakker en del innimellom maten, så går det timen forferdelig fort. Men til kun Kim og jeg, passet det veldig fint, og vi koste oss masse. Mat utvalget var veldig godt.

Etter spisning hadde vi bestemt oss for å gå på kino å se den nye danske komedien "Alle for en". Og den var genial! Like morsom "De blå mænd". Så den anbefaler jeg på det stærkeste til alle sammen.



Etter filmen gikk vi igjenom gaten og dro bare hjem til hotellet igjen og hygget oss med en god film og hverandres selskap.

Dag 2. Søndag.

Vi sov litt lenge, før det ble ganske sent i går kveld. Frokosten, og utsjekkinga var ikke før kl: 12.00, så vi fikk en veldig deilig frokost på hotellet. Etterpå fikk vi sjekket ut, det blåste utrolig mye ute og var egentlig forferdelig kaldt, men turen var veldig koselig. Vi gikk fra Østerbro ned til havnen igjennem parken med Kastellet. Det var forferdelig kalt, men man ble jo veldig varm innvendig der man hygger og holder i hånd sammen med ens kjæresten :)



<3



Dette er en berømt kirke, kan ikke huske helt. Men om den var svensk eller noe?


Etter vi hadde vært i Christiania gikk vi videre hvor veien visste oss, og plutselig stod vi inne på Amager Torv. Hehe. Vi fant et koselig cafè. (og det var tydligvis flere som hadde gjort, for det var utrolig fuldt der inne, alle bord var så og si fulle, og dette var en søndag). Vi fikk en varm kakao, og en kopp te, vi delte også et stykke gulerot kake, som smakte utrolig godt! Men søt var den, for vi kunne ikke en gang spise det hele. Hehe. Men koste oss gjorde vi.


Etter cafè besøket gikk vi stille og rolig opp mot banegården, og bestilte oss plassbillett på toget.
Selve togreisen hjem skulle vise seg og bli veldig tung! For rett bak oss var det et helt pensionist lag som bestemte seg for å sitte! Ikke nok med det begynte de og rafle, og som vi fleste vet hører de gamle jo ikke så godt, så det var iallfall ikke inne stemme som ble brukt! Så jeg må innrømme at det var deilig å komme hjem i sitt eget hus, og til våres lille Pys! :)

Alt i alt var turen veldig koselig, vi fikk sett litt, men det er fortsatt meget jeg gjerne vil se i byen, men det må jo bare bli neste gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar