søndag 20. februar 2011

En hyggelig weekend

Hele helgen har stått på vakter i Kiwi, men etter og før har jeg kost meg :)

Lørdag hadde jeg tidlig vakt, dagen gikk egentlig veldig fort for jeg hadde masse å gjøre.
 Jeg fikk fri ca 14.30, da kom jeg jeg og slappet av, slengte på en episode av yndligserien min Gossip Girl inne på soverommet og slappet av i halvannen time.

Litt over kl 1700 hentet jeg min vennine Karina, også handlet vi inn til total hygge aften. Deilig burritos med kylling, samt Pepsi max og godterier! Spise bordet løftet vi inn i stuen så vi kunne kose oss der mens TV gikk i bakgrunnen, fordi DIRTY DANCING gikk på TV! (jada, jeg har filmen på DVD osv, men blir aldri lei av filmen). Karina var også helt overrasket der vi satt og lavde kort osv, plutselig kom jeg med kommentarer fra filmen som jeg visste kom. Hehe.. Sang med på alle sangene gjorde vi også. Filmen fikk også 100 % full opmerksomhet fra "Nobody puts Baby in a corner" til slutten. Jeg elsker den filmen for alltid.


Patrick Swayze always in my hearth.

Tilbake til Karina og jeg, hehe, vi hadde på forhånd avtalt at vi ville ha en kreativ kveld, så jeg fant fram alt min scrappbooking kit, også gikk vi ellers bare i gang.

Her er vi i full gang!

Det er mange jeg så gjerne vil lave kort til, så det var bare å gå i gang. Jeg hadde sett et kort i en brochure som jeg gjerne ville prøve å lave. Det skulle inngå noen bilder, og jeg hadde noen bilder liggende av min bestemor og jeg fra våres shoppingtur da jeg var hjemme sist, så jeg ville gjerne lave et takke kort, samt jeg ikke fikk sendt noe kort eller noe til morsdag og valentines day, så jeg har også lovet henne et. Og tro meg, nå sitter hun å venter på det også når jeg har sakt jeg vil lave et. Nå leser hun jo ikke bloggen min, (eller er på internett for den slagsskyld. hehe) så her er noen bilder.


 Fremsiden

 Innsiden av kortet

En av sidene

 .. kortet fikk jo 8 sider sånn som det var brettet, så det var litt vanskelig å "pynte" og finne på noe til alle sidene.

 ... en av sidene med bare et fint klistermerke.

 ...baksiden

Jeg lavde enda et kort, som jeg også kan vise bilde av, for det er ikke så tydlig hvem det er til. Så det blir spennende hvem det detter i postkassen til? Hihi. Som dere kan se, er det ganske tydlig hvilke farger det gikk i den kvelden. Jeg bruker bare alt hva jeg kan finne og samle på, jeg samler på alt av klistermerker, bånd (fra eksempelvis gaver osv) og papirer, det skal alltid bli brukt. Som Karina sa , hvorfor hun ikke hadde tentk på å spare på div. ting da hun så mange av mine kalendere som jeg sparer på opp igjennom årene, de blir også plutselig brukt nå, som f.eks Marilyn Monroe bildene mine, og grisebildene mine fra "Kontoret".

 Fremsiden

Innsiden, gjort klart til å skrive en liten hilsen. På siden vedsidenav har jeg limt inn bilde av personen sammen med en spessiell person ;)

Jeg lavde faktisk enda et kort, men det er så tydlig hvem det er til, at jeg må vente litt med å evt vise bilde ;)
Men spisebordet våres står fortsatt inne i stuen, så jeg håper jeg får lavd et par kort mer i løpet av dagene. Det er noen fler jeg gjerne vil lave kort til ;)

Now over to some complaining!  I går kveld rundt mittnatt begynte jeg å få forferdelig vondt i øynene, så jeg skyndte meg jo bare å ta ut kontaktlinsene. Klokken ble jo 0300 før vi kom i seng, så jeg tenkte bare at øynene mine var slitne, men det gjorde bare mere vondt nå! Jeg lå i sengen før jeg sovnet og lukket øynene, men åpnet av og til for å sikre meg at jeg ikke var på vei til å bli blind! Jeg sovnet, men voknet med fortsatt like vondt! Skulle jeg ringe til legevakten? Skulle jeg ringe til Kiwi og si at jeg ikke kunne komme på jobb, fordi jeg hadde så vondt i øynene?! Jeg kunne ikke åpne de riktig, jeg ville bare lukke dem. Heldigvis gikk det litt over, men det er fortsatt ikke godt. Tilfeldigvis kom optikeren min inn å handlet, så jeg fikk prikket til ham og sakt at jeg kom forbi i morgen fordi jeg hadde fordelig vondt, og det kunne han godt se, så jeg kom bare. Så det gleder jeg meg til, har aldri hatt problemer med øynene mine før, men nå har jeg hatt det to gangen på en måned!? Mine øyne blir totalt rødsprængte!

Så dagen i dag ble litt brå vokning da jeg hadde så vondt i øynene, (..og Kim valgte å komme hjem først kl 07.30 fra byen!) fant fram noen øyendråper for å rense litt. Lavde oss en koselig frokost med en god varm kopp te. Jeg begynte på jobb kl 1400 i dag, og kom først hjem 20.30, så dagen i dag har jeg ikke gjort det mest spennende. Det er utrolig hvor mange som velger søndagen til å gjøre sitt ukeskjøp! Butikken er iallfall tom! Men så går tiden i det minste fort!

Ellers så syntes jeg det er fordelig deprimerende hvor fort tiden går, og at det allerede er mandag igjen i morgen. Men så er det super deilig at jeg går en fri weekend i møte, hvor blant annet fredagen skal gå til feiring av Karinas fødselsdag sammen med gode venner.

Maiken, meg, Anja, (Kim), Stephanie og Karina.

Ønsker alle sammen en god uke!

Charlotte

3 kommentarer:

  1. Det var i hvert fald en rigtig god weekend, men det var nu mest dig der var kreativ og ikke mig....hehhehe!!
    Og det bedste var da du citerede Dirty Dancing -vi behøvede slet ingen lyd...hhahahha

    Ej hvor sjovt det billede fra din fødselsdag kan jeg ikke lige huske noget om...ehhehehe

    SvarSlett
  2. Du er bare så flink, kortet til nanna er knall fint og ja hun venter , du må ikke love henne noe for da er det gjort, he he.

    SvarSlett
  3. ;) Takk. Ja nei, så det var bare å gå i gang. Skulle ikke riktig noe lørdag, da jeg skulle jobbe søndag så det var bare å gå i gang :)

    Har du sett kaffeposeveska? :)

    SvarSlett