mandag 14. februar 2011

Happy Valentines day

Jeg ønsker hele min familie og alle mine venner en happy valentines day!


Etter jobb var jeg innom butikken for jeg ville så gjerne ha med en ting hjem til min kjære. Det var ingen buketter igjen som var værdt å kjøpe, men så fant jeg de flotte Hortensiaer. Det var jo også blå, så da ble det jo litt maskulint? Hihi. Jeg pakket ut blomsten og satt den på bordet, og pyntet litt med et kort og hjerte stenene. Også har dekket jeg på bordet til våres koselig middag som vi hadde avtalt halvveis på forhånd.



Men det som var veldig koselig var at jeg fikk også en blomst da jeg kom hjem :) Han fant ingen tulipaner til meg, så derfor ble det denne morsome Vriesia/ Guzmania lignende plante. ( disse planter skal ikke vannes så meget i jorden, men vil gjerne ha vann i bladene ). Det varmet stort og kriblingene i magen, og påminnelse på hvorfor jeg elsker ham så høyt!


Det er jo Valentines Day så må man godt hygge litt ekstra. Disse potene samkte så godt!! ( inspitasjonen til potetene kom fra da vi var hos Gitte og hun hadde lavet disse, og de smaker utrolig godt.). Til potetene fikk vi et godt stykke rødt kjøtt med grønnsaket og rødvinssaus til, samt et par flutes med hvitløkssmør. Mums.


Vi var en tur hos svigers i kveld også, så desserten var jo lavet, men skulle kjøles av, så de ble først spist da vi kom hjem. De samkte godt, men det er sødt, så det ble iallfall ikke spist mer en en! Her er oppskriften:

Creme Bruleè

For 4 stk små illfaste former skal der brukes

4 pastauriserte eggeblommer
85 gr sukker
Frøene fra en halv vaniliestang
1dl sødmelk
¼ piskefløte 38 %



Ha en fortsatt hyggelig og romantisk aften! Vi har alle søstrene til Kim til overnattning, men allikavel er det en hyggelig kveld. Det er jo Paradise Hotel. Bare mega kjedelig at jeg må på jobb i morgen tidlig, mens alle de andre bare kan sove lenge.

Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar