torsdag 3. februar 2011

The day with my grandmother

Visst dere skulle lure på hva jeg gjorde i går ( tirsdag), sov jeg litt lenge, så kjørte jeg mamma til jobb. Vi rakk en veldig fort tur innom byen og en hurtig kopp "Kaffe" inne på "Kjøkkenskapet" i Lille Markens. En cafe jeg sagtens kan anbefale, og som jeg vet flere av mine venner liker å gå på.
Etter mamma gikk ombord kl 1530 kjørte jeg ut til min kjærevennine Malin og hennes nydlige datter, hvorså min andre gode venniner, Janne og hennes sønn Ørjan, Renate og Hanne også kom. Kjempe koselig, og deilig å få truffet de alle sammen. Malin lavde en kjempe god middag til oss alle sammen, kjempe lett og godt var det! Det var blomkål og broccoli kokt, og moset litt sammen i bunnen av en ildfast form, med fløte og creme fraiche i, og kyllingkjøttdeig og ost på toppen, og baguetter ved siden av. Kjempe deilig, og imponerende, en rett hun selv har funnet på.
En kjempe hyggelig kveld, kvelder som dette gjør "hjemlengslen" til Norge enda større.

Onsdag: Jeg kom meg selvfølgelig litt sent opp i dag, og rett før jeg går ut døra, ringer min bror og har det litt dårlig så måtte hente han på skolen. (Heldigvis ser det ut til at han har fått det bedre, og kan komme seg på skoleballet de skal ha i morgen, og ikke minst til frisøren etter skolen! hehe)

Kom ut til mi bestemor, (som vi kaller Nanna) og sjasa litt før vi dro ut på Vågsbygd Senter. Det er ikke så veldig stort kjøpesenter, men stort eller ei, vi fant MASSE og fikk svidd av et par tusen lapper til sammen! Vi kjøpte blant annet begge to en lilla jakke vær.


( meg og Nannaen min)
 Jakken kostet oprinlig 950 NOK, men den var satt ned med 70% !
De hadde faktisk veldig mye satt ned med 70 % på senteret! (Blandt annet alt det lilla tilbehøret hun har kjøpt under, og det er ikke kjøpt i samme butikk)


Jeg nøyde meg med jakka, men Nanna skulle selvfølgelig ha tilbehør. Det skal hun alltid. Hehe. Så det ble både lilla veske, klokke og hansker. Utover jakken, kjøpte jeg meg en dongeri bukse, en litt lang marineblå genser med noen super flotte knapper og armer! (MÅ vise bilde senere :)) Og en grå jakke lignende, med en super flott og deilig hals og noen flotte knapper på siden. Jeg er så fornøyd med dagens shopping!
Det var også veldig hyggelig å se Nanna glad, og at hun fikk kjøpt seg litt, nå er hun ikke så ofte ute, så det er jo veldig deilig å se henne komme ut å få kjøpt litt til seg selv. (Også er vi andre fri for telefon om at vi må kikke etter alt mulig. Haha).


Vi hadde en av de kosligere dager sammen i dag!
Vågsbygd senter er som sakt ikke stort, men kan godt anbefale butikkene senteret har, og den hygglige amtmosfæren senteret nå har siden det ikke er så stort.

Vel hjemme er det jo ganske stille med værken den ene broren min, og mamma hjemme, så pappa, lillebror og jeg koste oss med fiskeboller i hvitsaus. Christian og jeg hadde så avtalt at vi skulle ha kvelden sammen, så vi dro ned å leide en film, som jeg gjerne vil anbefale alle de som er glad i dans! Den heter nemlig "Street dance". Filmen foregår i London, og blander stildansene "streedance" og "ballet". Jeg likte den, og samme gjorde min danseglade bror!


Nå vil jeg legge meg til å sove, har en litt spennende dag foran meg i morgen da jeg skal til skolen hvor jeg gikk barneskolen!


Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar