fredag 4. februar 2011

Cupcakes

I går (torsdag) hadde jeg besøk av min kusine, og etter jeg viste min "kjøkken" bilde fant vi ut av vi ville prøve å lave Cupcakes! Så vi dro ned og handlet og satt i gang med å bake etter middagen.

Jeg fant opskriften inne på google. Denne opskriften er hentet ut fra boken "More from Magnolia" som er fra bakeriet Magnolia som de er på i Sex and the city serien :)

Til deigen:
250gr smør  2dl melk
4dl sukker    6dl hvetemel
4 Store egg   1 ts vaniljeessens.

Til  smørkremen:
250gr smør  2ts vaniljeessens
2dl melk        12-16 dl melis


Deigen gir ca 24 STORE cupcakes. I steden for vanilieessens brukte vi vaniliesukker.


Vi fikk også litt hjelp av bestefars kone Angelina. Og det var bra, for vi lavde dobbel potion så Stephanie kunne få noen med hjem, og jeg noen ombord til mamma.


Men som dere kan se var muffinsformene litt for små, så de ble veldig store og fløyt ut av formene. Hehe.


Her er vi full gang med å pynte. Hihi. Kjempe koselig og hygge arbeid.


Her har Stephanie lavd en, og den ble kjempe flott!


Her er mine. Hihi. Har med de 4 hjem til min kjære. Cupcaksene smakte kjempe godt! Kanskje litt søte, og kremen kunne bli litt for mye? Men vi lavde en del uten krem også. Vi syntes de var veldig søte og spiste maks en vær. Mens bestefar spiste 4 (!) med krem på! Haha.
De smakte altså veldig godt og kan godt anbefale opskriften!

Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar