tirsdag 15. februar 2011

Ohh, jeg er blitt korthåret

Jeg er desverre ikke så flink til å gå til frisøren, det blir ofte til at jeg selv stusser det. Farvingen gjør jeg også selv, for har funnet ut, at jeg faktisk er mer eller mindre mer fornøyd når jeg gjør det selv, enn hos frisøren, spesielt når det koster meg omkring 900-1000 dkk.

Min hårfarving blir det ikke eksperimentert så mye med, fordi jeg er lys, så derfor tør jeg ikke å bevege meg henn i det mørke, fordi det vil ta så utrolig lang tid å få det tilbake i det lyse. Det har jeg blant annet prøvd da jeg hadde mørkt foran. Det tar lang tid. Så jeg holder meg nå til det lyse, og farver kun etterveksten, ikke noe av resterende håret, og syntes selv det er jevnt, og egentlig også fått "skryt" for det.

Men iallfall i dag, hadde "svigermor" besøk av sin kusine som er frisør. Her i Danmark, Esbjerg er det vinterferie denne uken, så hun fikk klippet dem alle sammen og har en hygge dag sammen. Jeg spurte så om hun så ikke kunne klippe mine spisser også.

Her er resultatet:


Det er i mine øyne ganske kort i forhold til før, men jeg er faktisk veldig fornøyd for det er viktig for meg at håret er tykt.

Ellers så fikk jeg en nyhet akkurat (vet ikke om man skal si god eller dårlig nyhet), men naboen fra barndomshjemmet mitt kunne fortelle at våres gamle hus blir lakt ut for salg! Uuhh, mitt hjerte hoppet over et slag. Jeg savner litt det huset! Hadde jeg bodd i Norge, så hadde jeg stærkt vurdert å kjøpt det, jeg elsker huset, naturen og naboene rundt, og ikke minst planløsningen. Jeg ringte med det samme og fortalte det til mamma og pappa, og jeg vet at de også fikk et stikk i hjerte. Begge to har litt lyst å innover mot Kristiansand igjen, spessielt nå når motorveien er kommet, for pappa skal jo fortsatt jobbe i Grimstad, så er ikke Høietun li litt for langt vekk!? Jeg vedder en million på at tusen tanker farer rundt i hode til mamma og pappa akkurat nå.!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar