torsdag 26. mai 2011

Århus / Åben Skole på Jordbrugsuddannelsescenter

Jeg klarte å åpne øynene i dag morges ca kl  0530 for å si hade til Malene, og takke for noen fantastiske hygglige dager. <3

Jeg sov til ca kl 0900 og sto opp å tok en dusj. Kl 1000 måtte jeg ut og stille p-skiven på bilen. Hehe.. Kjøpte meg et rundtstykke og en Mathilde :) Tok det stille og rolig, og kikket litt på hovedopgaven igjen. Hehe..

Litt over elleve pakket jeg mange ting og låste meg ut og kjørte mot Århus. Tok meg en deilig gå tur alene opp og ned gågaten i Århus. Det var et lekkert vær, men en del vind, men jeg koste meg. Kjøpte ingenting, utenom "Klovn" brettspillet, for det var på tilbud til en 50er!

Litt over kl 1400 var jeg ute på min gamle skole (DCJ/ Dansk Jordbrugsuddannelsescenter) (som jeg gikk blomsterbinder, og startet som anlegsgartner), for å se svendeprøver. I år var det dem jeg startet på grundforløbet som anleggsgartner med, som ble ferdig på skolen. Så det var veldig gøy å se dem igjen. Jeg ønsker dem et STORT TILLYKKE! Det var veldig mange fine opgaver.

Et lite utvalg:


Denne er laget av Peter. En av mine "beste kamerater" da jeg gikk på grunnforløbet.


Claus


Jesper


Godt gået! :)

Eneste som er litt synd nå, er at de har delt elevene opp, så dem som mangler en del månder av sin praktik, får først komme opp å lave sin svendeopgave i oktober. Jeg kan godt se at der kanskje ikke er så smart at folk skal lave sin svendeopgave i mai, men først er ferdig ulært en del månder etterpå. MEN jeg syntes det er litt synd for dem som drar langvejs for å se på svendeopgaver, hvor det nå faktisk ikke er så mange opgaver og se, så derfor er jeg redd for at skolen kanskje vil "miste" en del besøkende fremover? Samtidig syntes jeg også det er litt synd på dem som skal lave sin i oktober, de vil jo ikke få den samme opmerksomhet som dem i mai, da skolen ikke arrangerer "åben skole" på samme måte, som de gjør i mai, hvor alle linjer på skolen deltager som bl.a blomsterbindere, væksthusgartnere osv som selger mange blomster osv og derfor trekker mange kunder. 

Men ANYWAY det har iallfall vært en utrolig hyggelig dag, for ikke er det kun dem som lavde svendeprøvene, jeg møtte også mange andre "skolekamerater" som var utlært i fjort og forfjor, så det var jo veldig koselig å se dem igjen :) Også var jeg også innom blomsterbinderene og mimret tilbake til min egen tid som blomsterbinder. Fikk også en hyggelig snakke med en av lærene. Kjøpte denne så av elevene som jo hadde "butikk" akkurat som vi hadde den gang. 

 

Er den ikke søt?:) 55 kr!

Også vant jeg også i tombola og fikk tre blomster som jeg plantet da jeg kom hjem :)


Sweet

Noen deilige dager!

Resten av uken står på jobbing, og finishingen og printing av hovedopgaven!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar