søndag 1. mai 2011

The Royal Wedding of William & Kate



Vi kom landet paa Standsted Airport torsdag kveld 2105 lokal tid, og ble hentet av familie (mammas onkel og fetter). Det var ca halvanden times kjoretur saa vi var alle ganske smadret naar vi endelig kom frem, og vi visste at fredag skulle vi opp tidelig! Hihi. Men det var kjempe hyggelig og se Sue, Rodney & Simon igjen. Min mors kusines Melanies, sonn var ogsaa her, men han er midt i teenagerene saa det er ikke saa mye han hadde og si. Hehe.. Alle skoler og de flerste arbeidere hadde fri pga bryllupet fredag.

Fredag sto vi opp kl 0500 (!) og gjorde oss klare for en lang og meget spennende dag! Rodney og Sue var saa soete og staa op sammen med oss og passet paa at vi fikk noe frokost.


I bakgrunden kan dere faktisk se at klokken kun er 06.38. Hihi..

By the way! Torsdag morgen skrev jeg i goy inn til radioen og onsket dem alle en god dag fordi jeg reise til London i kveld og skulle se det Royale bryllupet. To minutter etter jeg hadde sendt meldingen ringte de opp for aa intervju meg med noen korte spm, og onsket meg en god tur. Det syntes jeg jo var litt morsomt, og fikk hore meg selv i radioen etterpaa. MEN fredag morgen kl 0600 skrev radioen SKALA FM igjen om de maatte ringe meg igjen senere for aa hoere stemningen, og det maatte de godt. Hehe..
Vi tok toget 0646 inn til London, og radioen ringte ca 0730, men da sat jeg fortsatt paa toget saa det ble et kort intervju med stemningen paa toget og hvordan folk var, saa de ringte igjen nesten akkurat da jeg hadde komt av toget, men fikk fortalt om den glade stemningen til menneskene rundt forbi, alle helikopterene som floy over oss, det fine vaeret og min forventning til kjolen (som jeg trodde den ogsaa ble, ganske enkel slik som alle de andre royale har hatt de siste aar.)! Morsomt :) Takker for smser og meldinger paa FB fra dere som hoerte meg paa radioen.


Som forventet var det politi over alt! Men alle var i utrolig godt humør og hjalp til alle sammen, med spørsmål og svar.

ANYWAY vi kom inn og fant oss en plass ikke langt fra kirken, og stod der i godt en time, foer noen gjester sakte med sikkert begynte aa komme. De siste 30 min var det goy, for da fikk vi se baade Dronningen, Charles, Camilla, Harry, og ikke minst William, og til slutt Kate sammen med hennes far! En fantastisk oplevese! MEN de kjoerte utrolig fort forbi, men det var nok pga  "safty reasons", så fikk ikke riktig tatt noen bilder da jeg konsentrerte meg mere om å få sett personene :) Goy var det iallfall, foruten noen utrolig irriterende unger som sto foran oss.


Det beste bilde jeg fikk, er når Harry og William kommer. Er ganske klart når jeg zoomer også!:)

Mens de var inne i kirken fant vi en ny plass, desverre litt daarligere, og jeg er jo ikke den hoyeste person, MEN jeg saa dem! Og de var nydlige!! Det var saa goy og jeg er saa glad for at jeg fikk opleve dette! Men igjen de rei veldig fort, det var ikke en stille og rolig tur. Hehe..

Etter de godt tre timer ville vi finne en plass og spise, og ikke minst et toalett! hehe.. Vi gikk i en ende, men ble sent en anden vei for veien var stengt, vi gikk den andre veien, men den var ogsaa stengt! Vi gikk inn i St.James park og kom endelig til den andre ende, men den var gud hjelpe meg ogsaa stengt! Saa jeg gravid, og Donna som holdt paa aa besvime, maate bare sette oss ned litt. Hehe.. Endelig ble veien aapnet og vi gikk, men gud hjelpe meg ble vi igjen stoppet av blokert vei! Jeg gikk bort til politimannen og spurte "hvor kan vi komme ut?" "Well, jeg trodde det var veien ut, men jeg kan se de har stengt den ogsaa saa dere maa desverre bare sette dere paa gresset og vente litt". PUHA! MEN plutselig kunne jeg se at vi var havna utenfor Buckingham Palace og plutselig kom William og Kate ut, saa da fikk vi med oss det ogsaa. Og jeg hadde jo med min kikkert, saa jeg fikk se begge kyssene. Hihi.. Fikk ogsaa et bilde <3


Hehe, dere kan skimte dem på bilde, er ikke så flink med redigering, for når jeg zoomer helt inn på camera så kan man faktisk godt se dem :)

Til slutt kom vi ut, og stoppet paa foerste spise plass som ble Pizza Hut! Og det ble bare bestilt buffeten, for vi skulle ha mat fort! Hehe.. Men det smakte godt, og dyrt var det heller ikke, det skal ogsaa sies at det var ganske langt ko for aa komme inne, men siden vi kun var 2 kom vi foran. Hihi.. Takk gud for det!

Etter det dro vi opp til Oxford Street for aa se om det var noen butikker aapne. Og det var det! Men vi kom kun inn i en butikk og kjoepte 22 items, klaer, 3 (!) par sko, masse jewlerys og nattoy alt dette for 94 £ ble brukt der inne!! Skal ogsaa sier at jeg helt seriost trodde jeg hadde handlet for godt 200 £ der inne, saa jeg fikk en gledelig overraskelse. Saa utrolig mange ting jeg har faat for pengene! Jeg er saaa fornoyd!

Fredag kom vi hjem ca kl 2100 og sovna fort og sov som en stein! En fantastisk dag!!!!


1 kommentar:

  1. Fine billeder - ser ud til i har haft en god tur :o)

    SvarSlett