onsdag 18. mai 2011

Min 17.mai i Danmark

Jeg sov litt lenge, men kom meg opp og slo på Nrk (ja eneste norske kanal jeg har) og så akkurat at konge familien kom ut på balkongen, og barnetoget gikk forbi. Må si tårene trillet litt, for jeg elsker 17.mai og hyggen rundt dagen. Så neste år er det ingen tvil! Mit lille barn skal ha en bunad på også skal vi hjem til Norge de dager! (også håper mor at hun har klart å slanke seg ned i sin egen bunad. hehe) Nå har jeg vært vekke fra 17.mai i Norge i alt for mange år, og er like deppa vært år.

Jeg skrev så i statusen min på facebook "det er ikke gøy å være i Danmark i dag". Plutselig poppet opp på chatten en kamerat fra Sunnmøre som ligger inne med deres båt Havila Fanø på havna i Esbjerg, og inviterte meg ned der. Jeg var faktisk i gang med å vaske gulvet her hjemme (!) men fant fram noe rødt, hvitt og blått tøy og kjørte ned og sa hei :) Så det var veldig hyggelig å møte noen norske denne dagen :) Mens vi satt og snakka om gamle dager i messa kjørte Nrk i bakgrunnen, så det var jo veldig hyggelig. Veldig koselig var det å se ham igjen også, det er ca tilbake helt i 2006 siden vi så hverandre sist. hehe.. Nå har han jobbet også i Esbjerg i noen del måneder så det var også på tide.



Ikke så fint bilde, men jeg hadde da kledd meg litt for dagen ;)

Vel hjemme gikk jeg bare i gang med å rydde det siste, skjære noe salat osv, før Kim kom hjem litt over 16.00, for jeg hadde lovet å klippe han, så det måtte jeg! Hehe.. Kl: 17.30 kom to venniner til spisning, og en hobby kveld, hvor jeg skulle lære min vennine å flette veske ut fra kaffeposer. Veldig koselig kveld, tror hun også fikk litt sjokk over hvor mange kaffe poser som skal til, og kunne godt se at hennes foreldre skal drikke litt mer kaffe før vesken er ferdig. hehe.. Men nå er hun iallfall i gang :)

Så dagen ble ikke så værst alikavel, selv om jeg aldri fikk 17.mai stemningen, angrer litt på at jeg ikke hadde fått et norsk flagg ned, også kunne jeg jo godt pynta opp med litt bjørk ol, men men... Gleder meg bare til neste år <3

2 kommentarer:

  1. Tenkte veldig på deg igår, jeg også, vet du er veldig glad itradisjoner og familie . Men neste år håper jeg alt ordner seg + jeg hjemme men med min flaks så er jeg nok ikke det men pappa blir sikkert veldig glad. Stor klem

    SvarSlett
  2. Charloddee18 mai, 2011

    Ja jeg håper også du er hjemme, men er kanskje ikke helt sansynlig, men ja så er jo ikke pappa alene i det minste. Forhåpentlig skal jeg ikke hurtigt hjem til noe, så jeg kan komme opp før du drar på jobb eller omvendt :) (eller var det helgen før svigersøster skal konfirmeres, kan ikke helt huske. hehe)

    SvarSlett