mandag 9. mai 2011

Den Barmhjertige Samaritan

I dag hadde jeg hele dagen helt fri! Det var deilig etter gårsdagen, hvor jeg mødte i blomsterbutikken kl 06.30 hvor kunderne, spesielt fedre med deres små barn kom innom og skulle kjøpe blomster til mor :) Det er ett eller annet med fedre og små barn sammen, syntes det er så vakkert og specielt!
Gleder meg til Kim skal det til neste år. Hihi..  Blomsterbutikken stengte kl 14.00 hvor etter jeg kjørte fort forbi svigermor og ga henne noen blomster :) Kom hjem og falt i søvn.... i 3 timer!!!! Puha, kom meg først opp av sofaen da bror ringte, så det var godt han ringte. Hehe.. Men så kom jeg ellers bare i gang, og fikk ryddet utrolig mye her hjemme så det var deilig. Kl 01.00 sov jeg som en sten igjen. Hehe.. Kim kom hjem ca 01.30 hvor han har tilbringet dagen over i Brøndby og så kampen FCK-Brøndby som endte 1-1.

Jeg kunne så heldigvis sove lengre i dag, hvor i han måtte opp kl 06.00. Jeg fikk besøk av ei vennine som hadde med seg ferske rundstykker, og vi fikk en god snakk. God start på dagen.

Jeg kom meg tilslutt ut på min cykeltur som jeg hadde planlagt og cykla rundt, men plutselig cyklet jeg forbi en arbeidsulykke hvor en hadde fått ca 1.tonn tung plastik rør over seg, det hadde tydligvis akkurat sjett, jeg stoppet og spurte om det var noe jeg kunne gjøre "ja er du sykeplejer", "nej det er jeg godt nok ikke"... Men de som sto der var heller ikke kjent i Bramming så måtte forklare hvor vi stod henn. Det er også mye veiarbeid her i Bramming så jeg cyklet fort ned til veien for å kunne vinke ambulancen inn. Men den tok godt nok lang tid, for jeg nåede å cykle tilbake for jeg trodde kanskje den hadde kjørt en annen vei. Cyklet ned igjen og til slutt kom den, men selvfølgelig hvor veien var sperret så de måtte snu og kjøre hele veien rundt. Puha! Frustrerende å se på, for stakkar mannen lå bare å vred seg i smerter. De kikket på ham, og konstaterte fort at benet var knekket, og han fikk flere sprøyter mot smerter osv. Så håper det går bra med han...

Cyklet til sist hjemmover og innom og handlet, hvor vi i dag fikk en deilig og SUND pastasalat :) Hehe.. Så syntes faktisk jeg har vært flink i dag! For kl 19.00 var jeg til Tour de Pedal, som arrangeres i Bramming ca mandag og torsdag vær uke i mai og juni! Hvor vi cykler 10 km! :) Det gikk fort, var litt hardt, men deilig og gøy. Et super godt tilltak syntes jeg. Vi betaler 5 kr for å "deltake" hvor kveldens sponsor (forskjellige butikker i Bramming vær gang) utloder en del premier blant deltagerene. Dog vil vedkomende jeg hadde med ikke med flere ganger. hehe ;)



Jeg liker godt å cykle :) Her har jeg akkurat kjøpt cyklen min da jeg fikk mine feriepenger, og penger tilbake i skatt da jeg gikk på blomsterbinder skolen i Beder i 2007! Og den er blitt godt brukt siden. Hihi.. Elsker min rosa cykel.

Thats my day :) Det skal også sies at i dag må vi ha hatt en av de varmeste dagene, hvor jeg bare har gått rundt i singlett og mine mamma shorts. Jada, jeg vet jeg ikke har fått noe mage, men de er forferdelig gode å gå med. hihi..

Charlotte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar